Gry na podstawie książek: Odkryj wirtualne światy literatury

Czytanie towarzyszy nam od najmłodszych lat. Książki, opowiadania, baśnie – to wszystko pozostaje w naszej pamięci na długo. Niektóre z nich są na tyle ważne, że stały się kanonem literatury, a ich fabuły i bohaterowie przyćmiewają inne historie. Nie dziwi więc fakt, że wielu twórców gier video czerpie inspirację właśnie z literatury. Gry na podstawie książek to świetna okazja, by przenieść się w wirtualny świat literatury i zgłębić go na nowo.

1. Gry na podstawie bestsellerów

Niektóre gry video powstały na podstawie książek, które stały się prawdziwymi bestsellerami. Przykładem może być seria gier „Wiedźmin”, stworzona na podstawie powieści Andrzeja Sapkowskiego. Gracze wcielają się w postać wiedźmina Geralta, który przemierza krainy fantasy i stawia czoło niebezpieczeństwom. Również seria „Metro”, autorstwa Dmitrija Głuchowskiego, doczekała się adaptacji na ekranie monitora. Akcja gry toczy się w Moskwie po apokalipsie nuklearnej, która zniszczyła większość życia na Ziemi.

1. Gry na podstawie klasyki literatury

Nie tylko nowe bestsellery są inspiracją dla twórców gier video. Klasyka literatury także przyciąga uwagę. Przykładem może być gra „Wojna i pokój” na podstawie powieści Lwa Tołstoja. Gracz wciela się w postać jednego z bohaterów i tocząc bitwy i rozmowy, przemierza Rosję z czasów Napoleona. Również powieści J.R.R. Tolkiena doczekały się adaptacji na ekrany monitorów. Seria gier „Władca Pierścieni”, toczy się w świecie Śródziemia, a gracz jest jednym z bohaterów, walczących z Mrocznym Lordem Sauronem.

1. Gry na podstawie literatury dla dzieci i młodzieży

Nie tylko powieści dla dorosłych przyciągają uwagę twórców gier video. Również literatura dla dzieci i młodzieży daje wiele możliwości adaptacji na ekranie komputera. Przykładem może być seria gier „Harry Potter”, oparta na bestsellerowej serii powieści J.K. Rowling. Gracze wcielają się w postać słynnego czarodzieja i toczą walki z Voldemortem i jego sługami. Również powieści C.S. Lewisa doczekały się adaptacji na ekranie monitora. Gra „Opowieści z Narnii” przenosi nas do wirtualnego świata, w którym trzeba stawić czoła Rasiowi, Białej Czarownicy i innym niebezpieczeństwom.

1. Gry jako dodatek do książki

Niektóre gry video nie są powiązane z konkretną książką, ale stanowią dodatek do niej. Przykładem może być gra „Assassin’s Creed: Unity”, która stanowi uzupełnienie powieści „Siedem królestw” Laury McDonald. Gracze wcielają się w postać zabójcy, który przemierza Paryż z czasów rewolucji francuskiej. Dodatkowo, gracz dowiaduje się więcej o poszczególnych postaciach i wydarzeniach, dzięki związkom z książką.

1. Gry jako inspiracja dla książek

Nie zawsze to książki są inspiracją dla gier video. Czasami twórcy gier stworzą tytuł, który z czasem stanie się kanonem tego gatunku i inspiracją dla nowych dzieł. Przykładem może być seria gier „Mortal Kombat”, która już w latach dziewięćdziesiątych podbiła serca graczy. W późniejszych latach powstała na jej podstawie seria powieści, które przyciągają do siebie coraz większą rzeszę fanów.

Gry video oparte na literaturze to wspaniała szansa dla miłośników książek na odkrycie wirtualnego świata literatury. Mogą wprowadzić nas w fantastyczne światy pełne przygód i niebezpieczeństw. Współpraca między literaturą a światem gier video przynosi wiele pozytywnych efektów, a bohaterowie z książek zyskują nowe życie w wirtualnym świecie.

Artykuł powstał we współpracy z panimoney.pl